学術情報データベース
English
閉じる
ナカヤマ ナツエ
NAKAYAMA Natsue
中山 夏恵
所属
文教大学 教育学部 学校教育課程
職種
教授
著書・論文歴
著書
一からはじめる英和辞典―メタ認知能力を身につけよう (共著) 2015/03
著書
Prominence Communication English Ⅲ (共著) 2015/02
著書
Prominence Communication English Ⅱ (共著) 2014/02
著書
Prominence Communication English I (共著) 2013/02
著書
新しい時代の英語科教育の基礎と実践,pp.164-p.178 (共著) 2012/03
著書
英語教師の成長-求められる専門性(英語教育学大系 第7巻),pp.173-175及びpp.178-182 (共著) 2010/02
著書
Wikiwiki English.net:e-ラーニングで学ぶ大学基礎英語 (共著) 2009/03
著書
仕事と恋のサクセス英語-場面別表現集,pp.102-113及びpp.164-175 (共著) 2005/09
著書
行動志向の英語科教育の基礎と実践 ―教師は成長する― (共著) 2017/11/30
その他
Can intercultural competence be developed through textbooks? An analysis of English textbooks for Japanese junior high school students Language Teacher Education (JACETSIG-ELE Journal) 2 (2),37-58頁 (共著) 2015/08
その他
中学校英語検定教科書に見られる異文化間コミュニケーション能力-『言語と文化の複元的アプローチのための参照枠』を用いた分析を通して- 言語教師教育(JACET教育問題研究会会誌) 2 (1),41-58頁 (共著) 2015/03
その他
ニュージーランド訪問調査の報告 日豪NZ教育文化学会紀要 (11) (共著) 2014/03
その他
The effects of a Can-do list for receptive dictionary use on EFL learners’ dictionary search behavior JACET Summer Seminar Proceedings "Motivation and autonomy: Research and methodological perspectives in language learning” (12) (単著) 2014/02
その他
リメディアル教育における辞書指導のための研究 リメディアル教育研究 6 (1),47-54頁 (共著) 2011/03
その他
Teacher Certification Renewal System: An Analysis Based on a Nation-wide Survey of Japanese Teachers of English Educational Perspectives (Journal of the College of Education/University of Hawaii at Manoa) 43,28-37頁 (共著) 2010/07
その他
長期的視野に立つキャリア形成-英米の教員研修制度に学ぶ 英語教育(2010年2月号),23-25頁 (共著) 2010/02
その他
読解における効果的な電子辞書指導を目指してー辞書スキル特定のためのパイロット調査からー 共愛学園前橋国際大学論集 (9),61-79頁 (共著) 2009/03
その他
ニュージーランドにおける教員評価システム―教員の専門性基準を中心に― 日豪NZ教育文化学会論集,21-33頁 (単著) 2008/11
その他
Effects of Vocabulary Learning Using Affix: Special Focus on Prefix 共愛学園前橋国際大学論集 (8),63-74頁 (単著) 2008/03
その他
日本人英語学習者のための電子辞書使用―読解活動に着目して 日英の言語・文化・教育―多様な視座を求めて 2008/03
その他
辞書指導で学習者の自律性を高める-活動例を中心に- 英語教育(2008年2月号),22-24頁 (単著) 2008/02
その他
Cross-Sectional Analyses of TOEIC Vocabulary 共愛学園前橋国際大学論集 (7),155-170頁 (単著) 2007/03
その他
How the Rate of Unknown Words Affects Word Search and Reading Comprehension: Handheld Electronic Dictionaries vs. Paper Dictionaries. 日本の英語辞書学,298-310頁 (共著) 2006/12
その他
An Investigation on the Effects of Two Types of Cues that Promotes Guessing and Learning of English Polysemous Words Kate Bulletin 19,103-113頁 (単著) 2005/03
その他
電子辞書 vs. 印刷辞書 -有用性と実用性の違いについての考察- 東京電機大学 総合文化研究第 (2),77-83頁 (共著) 2004/12
その他
読解における辞書能力測定法 -下位能力測定テストと全体能力測定テストの関係- 東京電機大学総合文化研究,129-135頁 (単著) 2003/12
その他
Electronic Dictionary vs. Paper Dictionary: Accessing the Appropriate Meaning, Reading Comprehension and Retention ASIALEX’03 Tokyo Proceedings,81-83頁 (共著) 2003/08
その他
The Effects of Teaching Vocabulary Knowledge: Receptive vs. Productive ARELE – Annual Review of English Language Education in Japan – (共著) 2003/03
その他
The Effects of Lexical Inferencing Cues: Phonological vs. Contextual 『東京電機大学研究報告』 (21),63-74頁 (共著) 2002/12
その他
Ideal Team-Teaching of the English Language in the Specific Case of the JET program’ Chart Network http://www.chart.co.jp/subject/eigo/cnw/33/33-2.pdf 33,4-7頁 (単著) 2000/11
その他
Assistant English Teacher とJapanese Teachers of Englishの協働の現状-春日部市の例をもとに- 『The Language Teacher, JALT Journal 』8月号 (単著) 2000/08
閉じる