学術情報データベース
English
閉じる
ワタナベ アツコ
WATANABE Atsuko
渡辺 敦子
所属
文教大学 文学部 英米語英米文学科
職種
教授
著書・論文歴
著書
Cultivating professional development through critical friendship and reflective practice: Cases from Japan (共著) 2023
著書
Teacher reflection: Policies, practices and impacts (共著) 2022
著書
Reflective practice: What is so special about it? Modern English Teacher 30 (2),7-9頁 (単著) 2021
著書
Towards a New Paradigm for English Language Teaching: English for Specific Purposes from Asia and Beyond (共著) 2020
著書
リフレクティブプラクティス入門 (共著) 2019
著書
Reflective practice as professional development: Experiences of teachers of English in Japan. (単著) 2017
著書
Reflective practice: Voices from the field,pp. 98-107 (共著) 2017
著書
英語教育学大系第1巻大学英語教育 その方向性と諸分野,pp.93-101 (共著) 2010/01/01
著書
ICUの英語:リベラルアーツの理念のもとに,pp. 30-46, pp. 104-115 (共著) 2006/04
論文
英語科教職課程履修生の共同体における協働的ふり返り 言語教師教育 10 (1),62-81頁 (共著) 2023
論文
教師の資質を探るための自己分析チェックリストの開発:Mindset理論とGrit理論を取り入れて 教育研究所 (32),31-46頁 (共著) 2023
論文
英語教員を目指す動機の継続力の研究 教育研究所 (31),33-46頁 (共著) 2022
論文
理想の教師像と英語教師になる動機づけの関係:動機づけ自己システムを応用して (30),49-60頁 (共著) 2021
論文
英語教師の大学での経験:アンケート調査からわかる学生時代の過ごし方 湘南フォーラム (24),41-52頁 (共著) 2020
論文
教員志望の大学生はなぜ英語教師をあきらめてしまうのか:自ら進路を考え・決めることのできる問診票作成のために 教育研究所紀要 (29),27-38頁 (共著) 2020
論文
Oral group discussion: Perceptions of Japanese learners 教育研究所紀要 (28),91-98頁 (共著) 2019
論文
英語教員志望学生のための資質診断書開発 教育研究所 (28),99-106頁 (共著) 2019
論文
教員志望の大学生はなぜ英語教師をあきらめてしまうのか:自ら進路を考え・決めることのできる問診票作成のために 教育研究所 (29),27-38頁 (共著) 2019
論文
The researcher's reflexivity in qualitative interviews Educational Studies, International Christian University 59,105-116頁 2017
論文
Critical inquiry into critical reflection: Situated in the Japanese context JACET言語教師認知研究会研究集録2016,65-80頁 2016/12
論文
A reflective continuum: Development of reflection Current Issues and New Thoughts on Reflective Practice, Journal of Research Institute 53,65-80頁 (単著) 2016/03
論文
Tatemae as rapport building in interviews in the Japanese context JACET言語教師認知研究会集録2012,1-9頁 (単著) 2012
論文
Evaluating the effectiveness of a video-recording based self-assessment system for academic speaking 語学研究 24 (共著) 2009/12
論文
The translation of 'reflective practice' 語学研究 21,109-119頁 (単著) 2006/02
論文
Toward the development of ethical guidelines for educational research in the ELP 語学研究 20,13-24頁 (共著) 2005/02
論文
Adopting changes based on students' evaluation 語学研究 18,149-160頁 (共著) 2003/02
閉じる